Weet je welke stappenje moet nemen als jeorganisatie iets overkomt?
Een crisis komt altijd onverwacht en overrompelt de organisatie. De reputatie van de organisatie staat op het spel, misschien wel het voortbestaan. Dan komt het vanaf de eerste melding van het incident aan op de juiste keuzes.
Vijf vragen moeten in het eerste uur beantwoord worden:
♦ Wie neemt de leiding? ♦ Wie zorgt voor de bij de crisis betrokkenen? ♦ Wie nemen zitting in het crisisteam? ♦ Wie spreekt met de pers? ♦ Wie informeert de medewerkers, ouders en leerlingen? Een crisis biedt een kans om de organisatie sterkerte maken en voorbereid te zijn op een nieuwe crisis.
Wat bieden wij?
Voor de crisis:
♦ Maken we met u een plan ♦ Oefenen we met het crisisteam ♦ Trainen we op het te woord staan van de pers
Tijdens een crisis:
♦ Staan wij met advies en concrete hulp 24/7 voor u klaar ♦ Maken we samen met u een analyse ♦ Nemen we desgewenst zitting in het crisisteam
Na de crisis:
♦ Evalueren we met u het proces en inhoud ♦ Bieden we nazorg ♦ Helpen we met opstellen van protocollen
Onze crisismanager Gert Hofsteenge heeft meer dan 15 jaar ervaring in crisismanagement.