VOOR SCHOLEN

EEN OBJECTIEVE BLIK OP HET LEERPROCES

Soms gaat er iets mis in het samenspel tussen klassen en docenten. De leerlingen vinden dat de lessen hen onvoldoende voorbereiden op de toetsen of eindexamens. De docenten zouden graag een verbetering van de situatie willen bereiken, maar voelen zich beperkt door de schoolcultuur of de houding van de leerlingen. De direct leidinggevende ervaart een patstelling. In deze gevallen kan een incompany training met een externe coach uitkomst bieden.

We hebben trajecten voor activerende didactiek, formatief handelen, curriculumherziening en samenwerking in sectie of team

Een externe coach heeft geen voorkennis van de school. Hij observeert en analyseert. Met gerichte aanwijzingen kan de docent, de sectie of het team oefenen met een andere wijze van werken. Daarmee keert het plezier in leren terug.

WAT KUNT U VAN ONS VERWACHTEN?

Een afgerond proces

In een gesprek met de direct leidinggevende wordt de opdracht geformuleerd. Halverwege het traject is eer een update. Het traject wordt afgesloten met een presentatie van de docent(en) aan de direct leidinggevende, waarin de opbrengsten worden getoond. 

Een objectieve aanpak

De coach maakt kennis met de docent(en). Hij observeert en analyseert. De uitkomsten van de bespreking worden verwerkt in het plan van aanpak. Daarin staan naast observaties ook workshops. In de workshops worden de interventies voorbereid. 

Begeleid oefenen

De docent(en) bereidt binnen het plan van aanpak interventies voor. De coach observeert en geeft feedback. Dat kan on-the-job of na afloop.